Wednesday 13 February 2013

Dream/Impian

hai dan assalamualaikum peeps..how you doing? hiks..kay hari ni nk story... *broken bm..haha kay lupakan sal tu...hmm..dah lame x update blog..dah berhabuk dah blog aima ni..berhabuk pun boley kan?..kay..straight to the point hari ni nk story sal Dream...nmpk x bi ngn bm dah bercampur aduk kat situ.. -_-"

Setiap orang mesti ada impian kan?mcm aima pun ada bnyk impian...hmm...impian setiap individu lain dan kita xleh nk memperemehkan impian mereka meskipun impian seseorang kekadang ad yg x masuk akal..dah nama lagi impian kan? ibubapa suruh kita ke sekolah hari2 tu nk kita jd insan yang berguna dan berjaya...so,kita kenalah hormat dan kenalah hargai jasa mereka bila kita dah berjaya satu hari nanti.. =)

Dan kita kena selalu igt yang Allah tu maha Berkuasa dan Allah sentiasa ad disamping org yg beriman  dgn-Nya...Allah akan sentiasa melakukan perkara yg luar biasa..jadi,impian seseorang insyaAllah akn tercapai jika seseorang itu sujud kepada-Nya dan melakukan perkara yang diperintahkan oleh-Nya...so,kita kenalah hormat dgn impian seseorang itu.. dan bila impian kita dah tercapai,jgn lah nk lupa diri..bersyukur dah berterima kasih kepada Allah dgn buat sujud syukur dan mengucapkan Alhamdulillah... =)

Mempunyai impian yang besar mahupun kecil kita kenalah berusaha dgn bersungguh-sungguh selain drpd mohon kepada-Nya...dgn usaha titik pelu sendiri bkn org lain..orang lain x akan mengejarkan impian kita krn mereka sendiri ad impian.....*peringatan tuk diri sendiri*.. okay..tu je tuk topik ni..hehe..bye for now.. =)

No comments:

Post a Comment